mandag den 6. april 2009

Strikketaske

Ja sådan en må man da ha'. Og kan en strikketaske være andet end strikket???

Undskyldninger er der nok af, så JA, jeg "kom til" at købe garn. Endda flere gange... Til gengæld har jeg fået ryddet lidt mere ud i stofferne, men mere om det senere. Nu til sagen!

For en måned siden var Jakob og jeg på kæresteweekend i Odder. Skønt, skønt, på luksusophold i suite und alles. Nu sker der ikke så meget i Odder, men en lillebitte gågade har de da. Komplet med strikkebutik. Og i vinduet stod den yndigste lille taske, som jeg måtte ind og gramse på. Og dernæst købe garn til. Ups...


Garnet er Kauni effektgarn, og opskriften er fra Tante Hanne selv. Den er filtet 2 gange: opskriften sagde 40 grader, men det var ikke nok, så den måtte have endnu en gang ved 50 grader for at blive fast nok. Den tog ikke mange dage at strikke, mindre end en uge. Så nu har jeg en strikketaske, der matcher min nuværende strikketøj. Men jeg må indrømme, at jeg ikke er helt så vild med farverne som jeg troede. Den lilla er ligesom for fesen til mig. Den er også lige lille nok, så jeg har endnu én på bedding (eller pindene), nu i aquagrønne farver. Den duer så bare ikke til mit pink strikketøj ;-)

Ingen kommentarer: