onsdag den 4. februar 2009

Filt, filt, filt

Som før nævnt er jeg bidt af en gal strikkefilter i øjeblikket. De første resultater har jeg allerede vist, men flere er kommet til siden.

Først et par hjemmesko til mig selv. Det er en modificeret udgave af opskriften på Maisha, da jeg gerne ville have større "flipper". De er strikket i dobbelt Hifa 2 i to forskellige blå nuancer. Rigtig lune og hyggelige, men de mangler stadig at få strøget latex på sålerne, så jeg ikke glider i dem. Effektgarnet er noget Popcorn-garn, jeg fandt i Rema 1000 til 5 kroner nøglet. Det så så sjovt ud, at jeg blev nødt til at finde noget at bruge det til ;-)



I øjeblikket er jeg i gang med et projekt til tøsen: den mest lyserøde tøsenederdel, som tænkes kan! Selve skørtet er strikket i Tove fra Sandnes og dernæst filtet i vaskemaskinen. Linningen bliver i ribstrik og med elastik mellem de to lag, og så skal der hækles blonde forneden. Kan det blive mere ømt?! Igen med popcorn-garn fra Rema som sjov effekt.







Jeg har også strikket lune vanter til Storm, men dem har jeg ikke fået fotograferet. De luner nemlig hans fingre oppe i vuggestuen :-)

Ingen kommentarer: