søndag den 19. april 2009

Nok en taske - og en meget tøset top

Ja, den røde/lilla taske jeg flashede før påske var jeg jo ikke helt tilfreds med, så nu har jeg lavet en til. Denne er jeg til gengæld rigtig godt tilfreds med.



Opskriften er endnu engang fra Tante Hanne, og garnet er Kauni effektgarn. Blomsten har jeg fundet på Hendes Verdens hjemmeside.Desuden har jeg strikket en top til Mathilde: Mænd og Koner fra Garnlageret. Bortset fra, at jeg har strikket den uden mænd, for i den midterste størrelse går mønsteret ikke op, og jeg synes det er noget rod med to mænd (eller to koner) ved siden af hinanden . Og så er det vist også mest passende med koner på en så tøset top .



Den er lidt for stor, hvilket tøsen er godt knotten over, for så falder den ned over skuldrene. Nok fordi strikkefastheden ikke er helt den samme med det garn, jeg har valgt (ren bomuld i stedet for en bomuld/acryl-blanding). Heldigvis har en sød slyngel givet mig en god ide, nemlig at sætte lidt elastik i halskanten, så det tror jeg at jeg vil prøve :-).

__________________

Ingen kommentarer: