søndag den 17. januar 2010

Findes der noget bedre?

End at finde en rulle stof, der bare skriger på at blive til en nederdel? Og at man køber det, syr den og resultatet er godt?

Eller at være nødt til at sy nye bukser, fordi de gamle er blevet for store?

Siden sommer er der røget en del kilo af, og det betyder selvfølgelig, at garderoben må fornys :-) Mine pæne bukser hang nede om haserne på mig, mine jeans er for store (kan dog klares med bælte) og min fine uldnederdel var blevet for lang! Den var nemlig skåret på skrå, så da mine hofter blev smallere, blev den længere... Men heldigvis havde et smukt stykke broderet uld på ganske forunderlig vis fundet vej til min indkøbsvogn, sidst jeg var i Stof og Stil. Og efter en aften i godt selskab - og lidt hjemmearbejde - fik jeg forvandlet stoffet til denne fine nederdel:

Photobucket

Der er endda en stump stof tilbage til en nederdel til Mathilde :-)

Mønster: Ingelise 12/2009
Stof: Uld med broderi, Stof og Stil

For at rette lidt op på den mangelfulde garderobe er jeg også ved at sy et par sorte bukser i en uldblanding. Forhåbentlig bliver jeg færdig med dem i aften, lidt afhængig af hvor meget de driller. Mønsteret er fra Burda og vejledningen sine steder nærmest uforståelig! Beskrivelsen af hvordan gylpen skal sys gav fx ingen mening - men jeg "opfandt" min egen måde, og heldigvis fungerer det da :-)

Til sidst vil jeg lige flashe min skønne tøs. Som forventet blev hun vældig glad for patchwork-kjolen, og den er da også rigtig fin til hende. Så derfor får I lige et ekstra billede. Det er gået op for mig, at man slet ikke kan se hvor fuldt skørtet er på de tidligere billeder, men den er faktisk helt cirkelrund. Der er masser af schwung i :-)

Photobucket

1 kommentar:

Anne L sagde ...

Ih, hvor fint! I er begge rigtigt fine. :-)