tirsdag den 16. november 2010

Kage!!!

Manden havde fødselsdag i fredags, og planen var vist egentlig at købe en kage i dagens anledning. Men nu ville skæbnen, at jeg var til jubilæumsreception på arbejdet torsdag - vel at mærke med det helt store kagebord. Hold da fast det var lækkert!

Således inspireret blev jeg enig med mig selv om at tiden var kommet til selv at fabrikere en ordentlig lagkage, i stedet for bare at køre til bageren. Manden var mærkeligt nok slet ikke uenig ;-)

Som sagt så gjort, så efter en hurtig googlen var jeg vipti-vapti-vupti tilbage fra Rema med alt hvad hjertet kunne begære. Og fik kreeret chokoladebunde efter en Jamie Oliver-opskrift, hindbærmousse og chokolade-ganache. Og lagt lagkagen sammen. Med en hel del savlen fra Manden og undertegnede undervejs...

Photobucket

Photobucket

Tror I han ku' li kagen???

Photobucket

Jeg tror det, i hvert fald var den spist op da vi nåede lørdag aften. Og det var altså ikke mig der spiste den!

Ikke alene, i hvert fald. Men lækker, det var den! Se selv:

Photobucket

Den fantastiske familie skal I nu heller ikke snydes for.

Photobucket

Serviceinfo
Her finder du opskrifterne:
  • Chokoladebunde (jeg lavede 3 bunde af portionen i stedet for 2),
  • Hindbærmousse (jeg kom kun ½ så meget husblas i).
  • Choko-ganache: 1/4 l. fløde bringes i kog og hældes over 150 g hakket god mørk chokolade. Rør til chokoladen er smeltet og stil på køl til det er helt koldt. Pisk til flødeskum. Kan evt. smages til med flormelis hvis chokoladen er meget bitter.
Læg kagen sammen og lad den stå på køl/frys til dagen efter.

Ingen kommentarer: