onsdag den 10. november 2010

Om jeg får syet noget?!

Jamen det gør jeg da - jeg får bare aldrig hverken skrevet om det eller vist det frem. Ja, jeg indrømmer blankt: Jeg er ikke særlig god til at få opdateret bloggen jævnligt.

Så nu hvor jeg er i gang med at skrive indlæg vil jeg benytte lejligheden til at flashe lidt af det jeg har lavet på det seneste. Dvs i de sidste par måneder...

Først en efterårsjakke fra mit stofkup i Outlet Tilst engang i foråret. Lidt realist er jeg vist trods alt, for allerede den gang var det mit gæt at det nok ikke blev en forårsjakke ;-)

Photobucket

Jakken er syet efter et mønster, jeg har lånt af Anne fra Syforsyningen. Det er et af Stof2000's Homemade-mønstre, nemlig det der hedder Flora. Jeg har ændret "det sædvanlige" ved det: lavet FBA og forward shoulder. Pasformen er perfekt - jeg ville gerne have haft den 5 cm længere, men det er nu mest af praktiske årsager, for den er meget klædelig som den er. Jeg ville nemlig gerne have haft lommer i den og havde da også købt to lynlåse, men der er simpelthen ikke plads under lommerne. Så derfor er det en lidt upraktisk, men meget fin og lækker lille jakke jeg har fået mig. Lige i tide til at bruge de sidste 4 uger inden kulden for alvor satte ind - men så har jeg den da til når solen titter frem igen næste år ;-)

Næste show piece er en lynhurtig vest til tøsen: Samlet arbejdstid var vist en halv time.

Photobucket

Afghaneren er den blevet døbt - og ja den ligner da vist også det gulvtæppe vi havde i mit barndomshjem sidst i 70'erne ;-) Pelsen er noget syntetisk stads fra Stof og Stil, som jeg fandt i restebunken, og mønsteret er et tilfældigt t-shirtmønster jeg fandt i min mønstermappe og modificerede lidt på slump. Den er syet sammen på overlock og kanterne er kun overlocket, så den har et ret råt look. Det var egentlig min mening at fore den, men da Tøsen så den afviste hun tanken totalt - den skulle på med det samme!

En kort uldkjole til mig selv. Lidt for kort faktisk...

Photobucket

Stof fra Jysk Stoflager i Ikast, som vi besøgte på Syforsyningens shoppetur. En rest jeg fik smidt i nakken for sølle 35 kroner! Blomsterbånd fra Stof og Stil. Mønster fra det seneste Ottobre Woman-blad - igen med FBA.

Og en lille sjælevarmer til Tøsen. Yndig, hvis jeg selv skal sige det :-)

Photobucket

Samme stof som kjolen ovenfor - mønsteret er Brooklyn Shrug fra Sewing Clothes Kids Love. Uldfiltblomster fra Bilka!

Ingen kommentarer: