fredag den 16. september 2011

Endelig!

Jeg er blevet færdig med noget - noget strikket. Dælme også på tide, vil nogen måske sige, og jeg kunne godt fristes til at være enig. Men dejligt er det, ikke mindst fordi resultatet er blevet rigtig godt.

Og hvad er det så? Jo, jeg har simpelthen strikket en kjole til Tøsen. En rigtig dejlig en, som er lavet af rester af Rasmillas luksusgarn, som simpelthen er så lækkert og dejligt at arbejde med. Det lilla er rester fra en kjole til mig, og det pink fra min mors kjole, så jeg har kun købt 25 g. lyserød til kanterne.

Photobucket

Opskriften har jeg fundet på Ravelry, og den er gratis.

Det er en top strikket oppefra og ned, som jeg har forlænget til passende kjolelængde (tøsen har prøvet den på undervejs). Flæserne på ærmer og forneden har jeg droppet, det blev ikke pænt, i stedet har jeg strikket rib 1r 1vr et par pinde.

Striberne efter bærestykket er strikket i stigende bredde, 3 gange i hver bredde. Først 2 pinde pink, 2 pinde lilla * 3, så 2 pinde pink, 3 pinde lilla * 3, så 4 pinde pink, 4 pinde lilla * 3 og så videre indtil jeg synes den var lang nok.

Opskriften på blomsten er fra 1000 Ideer.

Jeg behøver vist ikke sige at tøsen elsker den?!

Ingen kommentarer: