søndag den 17. maj 2009

Stemningsbilleder fra en skøn søndag

Vi har haft en rigtig dejlig weekend. Ikke været nogen steder, bare været os selv herhjemme, og det har vi vist alle 4 trængt rigtig meget til. Det har været den totale harmoni - ungerne har været de nemmeste børn i verden. Jeg ved ikke hvilken pusher der har givet dem søde-piller, men jeg vil gerne købe hele hans lager!

Søndagen især har været helt uovertruffen. Mathilde kom op ved 7-tiden og kravlede ind under dynen til mig. Så fik jeg morgenkram og kys, Fine (kattebamse) hoppede på min mave og så var det ellers tid til morgenhår. Men på hendes stol fandt hun sørme den hat, jeg havde syet til hende lørdag aften - og sikken et ansigt hun stillede op. Den var vist godkendt med det samme...

Photobucket

Det er jo ren Karen Blixen... Lidt mere kæk ser hun ud med skyggen slået op - "men mor så får jeg sol i øjnene!" (kl 7 om morgenen, vestvendt vindue og i næsten-regnvejr... ak ja de sarte øjne...)

Mathilde

Lidt senere ville hun øve sig på at strikke, og mor skulle hjælpe.

Men ak, det er ikke nemt når man kun er knapt 5 år, mor ikke har den helt store tålmodighed (læs: ved godt hun er på en umulig opgave og egentlig ikke gider...) og lillebror samtidig kravler på ryggen af mor og hiver i pindene. Men en lille hyggestund, trods alt.

Strikkehygge

Lidt havenørkleri er det også blevet til. For 2 uger siden købte vi 2 klematis og en slyngrose, og især klematiserne er vokset meget allerede. Noget måtte der til som de kan klatre i. Så ud i haven med mig og skrue øjeskruer i hegnet og sætte ståltråd i. Imens kom ungerne ud, Mathilde lavede sig en fiskestang og Storm stod og kiggede meget interesseret på hvad jeg lavede. Helt uden at pille i værktøjet, som lå i en kasse på jorden - højst udsædvanligt!

Men det blev endnu mere mærkeligt. Storm er ellers badehader no. 1, men nu er han vendt på en tallerken. "Bad, bad, bad" gentog han - så jeg hældte lidt vand i karret og tænkte at så ku han da lege lidt med det. "Tøj af, ble af" sagde han så. Jamen OK, så gør vi det. Jeg gav ham en lille kop at lege med, vendte ryggen til og vupti var han kravlet op i karret!!! Og sad der i 15-20 minutter og havde det enormt sjovt. Jeg tør ikke tro på at det varer ved, men måske kan vi for en stund nyde at have en ren dreng uden skrig og skrål?

Storm bader

Han fik også fyldt en klodskasse med vand og kravlede ivrigt frem og tilbage mellem dem.

Storm bader

Min lille dreng er ikke længere mors baby - her kan man for alvor se hvordan hans udseende er ved at ændre sig fra baby til dreng. Kær, ikke?!



Om eftermiddagen var jeg med Mathilde nede på den store parkeringsplads, så hun kunne øve sig i at cykle. Uden støttehjul, men med et kosteskaft bag sadlen og et solidt mor-greb i styret gik det fremad. Hun gad dog ikke ret længe, så vi vendte hurtigt snuden hjem igen. I forhaven ville hun øve videre alene - jeg gik indenfor igen - og pludselig råbte hun MOOOOR!!! JEG KU GODT!!!

Og ja: Min store pige ku' godt. Det må vist siges at være dagens helt store sejr! Og hun er naturligt nok slet ikke til at skyde igennem :-)

Smuk, kæk og fræk - det er min Mathilde

Mathilde

Ingen kommentarer: