mandag den 4. januar 2010

Hveps igen

Nu hvor julen er vel overstået synes jeg godt jeg kan tillade mig at prale lidt af min mors julegave. Den var nemlig hjemmelavet og en ganske god en af slagsen, hvis jeg selv skal sige det :-) Som de fleste ved er min mor strik-aholic, så hun slæber altid rundt på diverse poser med strikketøj. Så hvad var mere nærliggende end at give hende en decideret strikketaske med lommer til diverse dimser, opskrift mm.?

Efter at have ledt efter et godt mønster, blandt andet med hjælp fra tøserne på Slyngebarn, faldt valget på Wasp Bag, men med en del flere lommer end originalen. Først lavede jeg en prøve og fandt ud af at den ikke helt var stor nok til en A4-lomme til opskrift. Og at ideen om lommer-på-lommer ikke duer... Men nu har jeg fået den modificeret så det passer. Se selv:

Forside
Photobucket

Bagside
Photobucket

Lynlåslomme på bagsiden til opskrifter
Photobucket

Lommer indeni (fx til mobil, kuglepen og pung) samt D-ring til nøgler, "dimsehus" mv.
Photobucket

"Dimsehus" til alle strikkedimserne - kan sættes fast inden i tasken så det ikke bliver væk. Foret med limegrønt lærred.
Photobucket

Materialerne er dels godt og blandet fra restebunken: Lime babyfløjl skulle have været en slynge, lommestoffet er lime lagenlærred som også er en slyngerest, og forstoffet er rester fra Mathildes madrasbetræk. Yderstoffet er viscose fra Stof shop i Åbyhøj (forstærket med tyk vlies) og læderet til stropperne er samme sted fra. Endda købt til den fantastiske pris af 10 kr/100 g :-)

Tasken og dimsehuset havde jeg så fyldt med opskrift til et sjal, babyalpaca til at strikke det af samt rundpind og diverse strikkedimser. Hun blev vist meget glad for gaven :-)

1 kommentar:

Paulsen sagde ...

Super fin taske :)