Her er listen over årets læsning:
- Vold og magt - Elsebeth Egholm
- Vindens skygge - Carlos Ruiz Zafón
- Bergdorf blondiner - Plum Sykes
- Den grønne bog - Robert Goddard
- Liv og legeme - Elsebeth Egholm
- Kun ét liv - Sara Blædel
- Day after Night - Anita Diamant
- Fit for real people - Palmer/Alto
- Uden vidner - Elizabeth George
- Breaking Dawn - Stephenie Meyer
- Eclipse - Stephenie Meyer
- New Moon - Stephenie Meyer
- Twilight - Stephenie Meyer
- Marekors - Jo Nesbø
- The spare room - Helen Garner
- Nobels testamente - Liza Marklund
- One Fifth Avenue - Candace Bushnell
- Sorgenfri - Jo Nesbø
- Rødhals - Jo Nesbø
- The enchantress from Florence - Salman Rushdie
- Sea of poppies - Amitav Ghosh
- Medinas juvel - Sherry Jones
- Child 44 - Tom Rob Smith
- Libri di Lucca - Mikkel Birkegaard
- Fasandræberne - Jussi Adler Olsen
- City of thieves - David Benioff
- The Medici secret - Michael White
- The Devil wears Prada - Lauren Weisberger
- Templets sidste hemmelighed - Paul Sussmann
- Coq Rouge - Jan Guillou
- Kineseren - Henning Mankell
- Stenhuggeren - Camilla Läckberg
- The book thief - Markus Zusak
Allermest har jeg lyst til at fremhæve "The book Thief" af Markus Zusak, en forunderlig historie om Tyskland under anden verdenskrig med en fortæller noget ud over det sædvanlige, nemlig ingen ringere end Døden selv. En både finurlig og meget livgivende bog.
Men også Jussi Adler-Olsen og Jo Nesbø er mine nye helte. D'herrer er altid gode for en krimi, der læser sig selv laaangt over sengetid :-)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar