fredag den 5. marts 2010

Nederdel på en time - og lagersalg...

For nogen tid siden syede jeg en nederdel til mig selv i uld med blå/turkis broderi. Meget fin, hvis jeg selv skal sige det, og Tøsen var enig. I hvert fald insisterede hun på at hun ville have en magen til. Godt så! Men der er jo mange projekter på listen, så først i går kom jeg i gang. Og blev færdig - sammenlagt tog det vel en times tid, så gad vide hvorfor jeg var så længe om at begynde???

Her er den så:
Photobucket

Mønsteret har jeg bare tegnet direkte på stoffet efter en nederdel der passer. Syet sidesømmene i hhv. forstof og uld, syet lagene sammen ret mod ret for oven og stukket kanten + 4 cm inde, så der blev løbegang til elastik. Lagt den op for neden og presset kanterne. Færdig arbejde! Tøsen er lykkelig og har haft den på hele dagen, så det er herligt. I øvrigt stiligt sat sammen med pink mønstrede gamacher og en rød Hello Kitty-bluse. Yndigt :-)

I dag har jeg så været på lagersalg. Ja undskyldningen er selvfølgelig at min overlocker har tabt en skrue - hvorfra vides ikke - og ikke vil sy dæksømme. Om der er sammenhæng mellem de to ting vides heller ikke... Men næsten lige ved siden af symaskinebutikken ligger et lagersalg der også sælger stof. Efter kilopris! Så der måtte jeg lige ind og kigge, nu jeg var i nabolaget :-)

Det var bestemt ikke alt de havde, der var lige interessant. Men lidt kom jeg da hjem med, ikke mindst fordi de havde masser af glimmerstoffer der er perfekte til udklædningstøj - og som ikke vejer ret meget og derfor næsten ingen penge kostede - 5-10 kroner meteren! Ikke til at stå for.

Vil I se dagens høst??? Ja I slipper sgi ikke ;-)

Houndstooth med mørk orange for til en forårsfrakke (ender sikkert som efterårsfrakke i stedet...):

Photobucket

Sildeben og bordeaux for til en jakke:

Photobucket

Jersey/rib til t-shirts:

Photobucket

Stjernestof og sort stof til heksekjole og guldstof til bukser:

Photobucket

Grønt glimmer og tyl til nederdel samt guld"pels" til jakke/kåbe:

Photobucket

Og så selvfølgelig lidt lynlåse og sytråd til samlingen...

Photobucket

Alt i alt brugte jeg den svimlende sum af 208 kroner! Jeg tror dog at ekspedienten muligvis vejede forkert, for i følge vægten ved klippebordet blev det lidt dyrere end hvad jeg endte med at betale. Men jeg klager nu ikke ;-)

3 kommentarer:

Louise sagde ...

Det lyder jo super. Hvor er det lige du finder et så lækkert lagersalg?

Og super flot nederdel, kan godt forstå hun er glad for den :-)

Anne L sagde ...

Ih, jeg vil også have en pige at sy til. Grumf. :-) Glimrende høst, må man sige!

Pelle har lige bestilt en byggearbejderjakke, den skal være orange med tre lilla striber på maven. Så der får jeg heller ikke lov at bruge noget glimmerhalløj. :-)

Fru Drud sagde ...

Louise, det er ude i Tilst, der hvor Shoppit lå. Oppe på 1.sal har de metervarer til 100,- kiloet.

Anne, du må gerne sy til min ;-)